23 oktober 2012

Zes arrestaties voor foutief advies

L'AQUILA:

Doordat zes wetenschappers hadden gezegd, dat een aardbeving in de regio, geen ernstige gevolgen zouden hebben, zijn ze veroordeeld tot zes jaar cel.
De rechtszaak heeft geleid tot veel kritiek in wetenschappelijke kringen. Sommigen vrezen dat wetenschappers voortaan hun mond houden, uit vrees voor een celstraf.
Ook bestaat de kans dat enkele wetenschappers gaan staken.
De deskundigen vinden dat ze geen schuld hebben. Overstromingen en orkanen kunnen worden voorspeld, maar aardbevingen niet.

Zo ging ik vorige maand, in zomerse kleding naar buiten, omdat er mooi weer was voorspeld. De stortbui, die ik over mij heen kreeg, was niet voorspeld, nu heb ik daardoor een verkoudheid opgelopen. "Bedankt", Piet Paulsma! Kan ik hem nu ook aanklagen?

Kunnen die zogenaamde 'wetenschappers', die het einde van de wereld hebben aangekondigd, en daardoor onnodig paniek mee hebben veroorzaakt, nu ook niet aangeklaagd worden?

Kan Mark Rutte niet worden aangeklaagd, vanwege paniek zaaien door foutieve informatie te geven, in aanloop naar de verkiezingen?

Het weer:
Het kan regenen maar ook droog zijn. Een waarschuwing voor mogelijke gladheid, maar de zon kan ook schijnen, eventueel achter de wolken.
De wind komt mogelijk uit het Zuiden, maar kan ook uit het Noorden komen, of ergens daar tussen
Met temperaturen tussen extreme kou, en grote hitte, belooft het een leuke, of minder leuke dag te worden.

Zo zie je maar weer: Voorspellingen gedaan in het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten