26 juni 2013

Het geld moet rollen

Was er in april niet een meneer, die heeft gezegd: "Nederlanders moeten meer geld uitgeven (door auto's of huizen te gaan kopen), om de economie weer aan te zwengelen."?
Dit werd gisteren nog even bevestigd, door zijn collega.
Nu blijkt, dat een van hen, een auto rijdt van €3500. Wat mij betreft, mogen deze heren zelf eens het goede voorbeeld geven.
Nu heb ik Beide heren een brief geschreven:

Geachte heren Rutte, en Samsom,

Om gehoor te geven, aan uw verzoek, ben ik heden bij mijn bank binnen gelopen, om een hypotheek aan te vragen.
Op basis van mijn inkomen, heb ik laten berekenen, dat ik hooguit €10.000 aan hypotheek kon krijgen.
Dit is te weinig, om een huis te kopen.
Het voor mij zinloos, om voor een paar maanden een huis te kopen, daar mijn WW-uitkering ten einde loopt.
Om voor een bijstandsuitkering in aanmerking te komen, zal ik toch eerst mijn huis moeten verkopen, om daarvoor in aanmerking te komen.
Ziet u heren, dat het niet voor iedere Nederlander is weggelegd, om aan uw verzoek te voldoen!



Beste Mark,

Ik deel u deze foto, omdat ik een interessant voorstel heb.
Jij wil dat er geld uitgegeven wordt.
Mijn voorstel: Jij betaald voor ons de zonnebank, wij betalen voor jou de voedselbank.
Misschien een beter voorstel: Jij betaald voor ons een vliegreis, naar Spanje, Griekenland, of enig ander land die het financieel moeilijk heeft. Hiermee sla je drie vliegen in een klap: Je maakt het volk blij (vakantie), je maakt het kabinet blij (er wordt geld uitgegeven), en je steunt die 'arme' landen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten